شش نکته برای افزایش بهره‌وری و ارگونومی در کار اداری در منزل

طبق مطالعه اخیر دانشگاه استنفورد، به دلیل بیماری همه گیرکووید 19 ، “42 درصد نیروی کار ایالات متحده اکنون از خانه به طور تمام وقت کار می کند” . برای بسیاری از کارگران جدید در خانه، کار در خانه به معنای برپاشدن لپ تاپ شما بر روی پیشخوان آشپزخانه یا نشستن روی مبل  برای کار است.

یک شیفت کاری دفتر کار، تمام آنچه برای گذراندن این کار موقت لازم بود، به شمار می‌رود. با این حال، هفته‌ها به ماه‌ها تبدیل می‌شوند، شما احتمالاً به تازگی درک کرده‌ایید که محیط کار شما برای پشت و سایر اعضای بدن شما چندان مناسب نیست.

چرا ارگونومی مهم است؟

اغلب، ارگونومی با “راحتی” چیزهای مختلف ارتباط دارد، اما در مفهوم این موارد بیشتر از احساس و ظاهر یک شی وجود دارد. ارگونومی تأثیر مستقیمی بر سلامت جسمی و روانی شما دارد. جیمی گلد، مربی گواهی سلامتی و نویسنده، می‌گوید: “ارگونومی به این معنی است که تنظیمات فضای سخت افزاری شما به درستی از بدن شما پشتیبانی می‌کند.” وی می گوید: “این امر می‌تواند منجر به دردهای کمتری در گردن و کمر، سردرد ، خستگی چشم کمتر و خطر آسیب استرس تکراری شود.” “هر یک یا چند مورد از این تنظیمات غیرارگونومیک می‌تواند منجر به کند شدن کار یا نیاز به مرخصی شود.”

 فضای ارگونومیک، شما را راحت نگه می‌دارد و به افزایش بهره‌وری و رفاه کلی کمک می‌کند. شری مونته ، طراح داخلی مستقر در سیاتل، می‌گوید: “وقتی به ارگونومی فکر می‌کنیم، اغلب ایده‌های خود را به صندلی‌های راحت ، اندازه میز مناسب ، ارتفاع صفحه نمایش می‌دهیم و می‌توانیم بر اساس نوع ماوس یا صفحه کلید، استفاده کنیم. مونت می گوید: “در حالی که این موارد مهم هستند ، آنچه در تعامل یا ارگونومی ایستگاه کاری ما از بین می رود ، رفاه ماست.”

وقتی راحت باشید و بدنتان به درستی همسو باشد، خوشحالتر خواهید بود و یک کارمند خوشحال، بهره وری بیشتری دارد. داشتن یک فضای کاری ارگونومیک به نفع شما و شرکت شما است. خبر خوب این است که ایجاد یک دفتر ارگونومیک در خانه وقت‌گیر و گران نیست. گلد و مونت برخی از نکات کاربردی خود را در مورد چگونگی تبدیل دفتر خانه به یک فضای راحت و شیک به اشتراک می گذارند.

فضای کار خود را شسته و رفته کنید

شسته و رفته کردن همیشه اولین قدم در بیشتر تغییرات به نظر می رسد. شروع با یک تخته خالی کار را سریعتر و آسان تر می کند. بی نظمی بر بهره وری تأثیر می گذارد. دانشمندان موسسه علوم اعصاب دانشگاه پرینستون دریافتند که به هم ریختگی و آشفتگی می تواند منابع شناختی ما را تخلیه کرده و توانایی تمرکز را کاهش دهد. مونته می گوید که سر و صدا کردن و سازماندهی فضای شما باعث کاربردی ، الهام بخش و زرق و برق دار شدن آن می شود. مونته پیشنهاد می کند: “با حذف مقدار اضافی شروع کنید و هر منطقه را دقیقاً برای آنچه که نیاز دارید طبقه بندی کنید ،” این به شما امکان می دهد هر آنچه را که در فضای دفتر کار خود دارید درک کنید ، بنابراین می توانید به وضوح در مورد آنچه که باید نگه دارید در مقابل آنچه دوست دارید تصمیم بگیرید. خلاص شدن از شر.”

بهتر است با میز کار خود شروع کنید. مونته پیشنهاد می کند آنچه را که معمولاً هنگام کار روی میز کار استفاده می کنید تعیین کنید. آن وسایل را به راحتی در دسترس قرار دهید و از بقیه موارد خلاص شوید. مونت می گوید: “شما نمی خواهید که آنقدر با وسایل دفتری و اداری یا دکمه های تزئینی پر از فشار باشد که در واقع نمی توانید کار کنید.”

تمرکز بر وضعیت اندامی (پوسچر)

همه ما این توصیه های بی انتها را برای “ایستادن صاف” شنیده ایم. اما ، این چه ارتباطی با کار در خانه دارد؟ حالت خوب ، چه از حالت ایستاده و چه از حالت نشسته ، به شما کمک می کند تا وزن خود را به درستی متمرکز کنید. وضعیت مناسب ، احتمال آسیب دیدگی شما را کاهش می دهد. حالت خوب باید هنگام نشستن یا ایستادن تمرین شود. برای وضعیت مناسب بدن ، به یاد داشته باشید که: چانه موازی با کف شانه ها حتی ستون فقرات خنثی باسن حتی زانوها حتی وزن بدن به طور مساوی بر روی هر دو پا توزیع می شود (هنگام ایستادن) رانها موازی هستند و هنگام نشستن زانوها تا 90 درجه خم می شوند.

ارتفاع میز را تنظیم کنید

آیا بیشتر اوقات پشت میز خود می نشینید یا می ایستید؟ شاید شما ترکیبی از هر دو را انجام دهید. مونت می گوید: “وقتی دفتر کار شما متناسب با روند کار شما باشد و مطابق با روند کار شما باشد ، احساس بهبودی در کار شما مشاهده خواهید شد.” ارتفاع میز توصیه شده برای نشستن بسته به قد شما 25 تا 27.5 اینچ است. آرنج و زیر بغل شما باید مستقیماً روی میز کار و روی دسته های صندلی قرار گیرند و در آرنج زاویه 90 تا 110 درجه داشته باشند. اگر میز کار شما خیلی کم است ، طلا توصیه می کند از میز بلند کننده استفاده کنید. آنها روشی ارزان برای موقعیت یابی مانیتور و صفحه کلید در سطوح راحت هستند. اگر ایستادن را ترجیح می دهید ، ارتفاع توصیه شده 35 تا 47 اینچ است. طبق گزارشی که توسط انتشارات بهداشت هاروارد منتشر شده است ، “ایستادن ، به جای نشستن ، ممکن است خطر درد شانه و کمر را کاهش دهد”. طلا می گوید اگر می خواهید از یک میز ایستاده استفاده کنید ، از یک تشک ضد خستگی نیز استفاده کنید. تشک های ضد خستگی باعث کاهش ناراحتی پا ، پاها و کمر هنگام ایستادن به مدت طولانی می شوند.

صندلی مناسب بگیرید

گلد پیشنهاد می کند: “اگر شما سابقه مشکلات مربوط به کمر را دارید ، اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که مطمئن شوید صندلی میزتان از کمرتان پشتیبانی می کند ، و در فواصل منظم جایی برای ایستادن و راه رفتن دارید. فشار از آن خارج شود. ” صندلی میز تحریر باید شما را از فشار و خمش دور نگه دارد. هنگامی که می نشینید ، تمام راه را به عقب روی صندلی خود بچرخانید تا قسمت پشتی شما به پشتی برسد – لازم نیست پشت شما به پشت صندلی برسد. اگر بین پشت و صندلی شما شکافی وجود داشته باشد ، به پشتیبانی کمر نیاز دارید. برای پر کردن آن قسمت از بالش کمر یا کمر استفاده کنید. اگر بودجه شما اجازه می دهد ، به یک صندلی اداری راحت که پشت شما را پشتیبانی می کند ارتقا دهید.

روشنایی خود را بهبود ببخشید

نور موجود شما می تواند تأثیر قابل توجهی در بهره وری ، سلامتی و جلوگیری از سندرم بینایی رایانه ای (CVS) داشته باشد که به آن فشار چشم دیجیتال نیز می گویند. نور توزیع شده و توزیع شده باعث کاهش خستگی و خیرگی چشم در نمایشگرهای رایانه می شود. همچنین ، نور مناسب به شما امکان می دهد کارهای غیر رایانه ای خود را بهتر ببینید و انجام دهید. اگر فضای کاری فعلی شما نور خوبی ندارد ، می توانید با لامپ های میز کار به نور مناسب برسید. چراغی را انتخاب کنید که نور خنک و تمیز را ارائه دهد و از نور روز تقلید کند. همچنین ، یک لامپ با نورگیر قابل تنظیم به شما امکان می دهد تا روشنایی خود را روی میز کار خود تنظیم کنید.

مونته پیشنهاد می کند: “اجازه دهید تا آنجا که ممکن است نور طبیعی در دفتر شما فیلتر شود ،” کار در خانه گاهی اوقات می تواند کمی منزوی شود اما یک چیز که به نظر می رسد سطح انرژی شما را همیشه بهبود می بخشد ، پذیرش نور طبیعی است. ” نور طبیعی توانایی هوشیاری و انرژی بیشتری را برای شما ایجاد می کند – برای انجام کار شما بسیار مناسب است.

چندین شکست انجام دهید

بدن انسان برای نشستن طولانی مدت طراحی نشده است. گلد می گوید: “در فواصل منظم از روی میز خود بلند شوید و چند دقیقه حرکت واقعی داشته باشید.” چند بار وقفه در طول روز به شما این امکان را می دهد که در صورت لزوم ستون فقرات خود را از حالت فشرده خارج کرده ، کشش دهید و صندلی را تنظیم کنید. به صورت 25 تا 28 دقیقه ای کار کنید ، سپس پنج دقیقه استراحت کنید و راه بروید. حرکت هم از سلامت روحی و هم از نظر جسمی سود می برد. اگر به دنبال برنامه ای با ساختار بیشتر برای پیگیری زمان / وقفه های کاری هستید ، از روش Pomodoro استفاده کنید. اگرچه برخی از دفاتر و مشاغل با احتیاط های ایمنی مجدداً بازگشایی شده اند ، اما انتظار می رود روند کار از خانه تا سه ماهه اول سال 2021 ادامه داشته باشد. همه گیری – دفتر خانه شما ممکن است دفتر دائمی جدید شما باشد. خواه از خانه به دلیل بیماری همه گیر یا از راه دور تمام وقت کار می کنید ، راه اندازی یک دفتر کارخانه ارگونومیک به شما کمک می کند تا از نظر جسمی و روحی از سلامت و بهره وری بالاتری برخوردار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *