هفت نکته عملی ارگونومی و عوامل انسانی برای دورکاری و یادگیری خانگی با استفاده از تبلت و گوشی موبایل

سازمان بهداشت جهانی (WHO)، بیماری ویروس کرونا (COVID-19) را در 11 مارس 2020 به عنوان یک بیماری همه‌گیر اعلام کرد. در نتیجه، بسیاری از کارمندان مجبور به کار در خانه شده‌اند و دانش آموزان چاره ای جز مشارکت در جلسات یادگیری مجازی ندارند. عوامل انسانی و ارگونومی (HF / E) جامعه می‌تواند، نه تنها در کاهش اضطراب اجتماعی تحت حوادث شیمیایی ، بیولوژیکی ، رادیولوژیکی ، هسته‌ای و مواد منفجره (CBRNE) از طریق ارتباطات خطرناک کمک کند ، بلکه HF / E همچنین راه حل‌های چند وجهی را با توجه به استفاده از روش‌ها ، رویکرد ، دانش و چشم انداز در چنین شرایط همه‌گیری ارائه می‌دهد. در HF / E ، ما روی نظریه ها ، اصول ، داده ها و روش هایی کار می کنیم که می توانند به بهزیستی انسان و عملکرد کلی سیستم کمک کنند. بنابراین ، جامعه HF / E تلاش می کند تا روش های عملی برای تعادل و بهینه سازی اقدامات بهداشت عمومی و ارزیابی تأثیر اقتصادی / اجتماعی فعالیت های طولانی مدت اجتماعی در طی بیماری همه گیری COVID-19 ارائه دهد. به طور کلی ، موارد اضطراری بهداشت عمومی ، نیاز به یک دانش میان رشته‌ای و یک رویکرد سیستم جامع است. بنابراین ، با همکاری ذینفعان ، انجمن عوامل انسانی و ارگونومی ژاپن (JES) کار با اعضای شورای انجمن بین المللی ارگونومی (IEA) ، اعضای جامعه و ذینفعان را برای ابتکارات مقابله با این موضوع آغاز کرده است.

در ادامه مطلب، هفت نکته عملی ارگونومی و عوامل انسانی برای دورکاری و یادگیری خانگی با استفاده از گوشی و تبلت ارائه می‌گردد.

نکته اول: از روش 20-20-20 استفاده کنید به این ترتیب که هر 20 دقیقه کار با ابزارهای الکترونیکی، 20 ثانیه به محیط خارج از محیط کار و فاصله دور نگاه کنید.

تکنیک 20-20-20

نکته دوم: آلترناتیوی برای کار نشسته و ایستاده فراهم کنید و اجرا کنید. از نشستن طولانی مدت بر روی صندلی خودداری کنید و به صورت دوره‌ایی به صورت ایستاده نیز کار کنید.

کار نشسته / ایستاده در کار روی میز

نکته سوم: برای کار با گوشی موبایل برای بازو حمایت ایجاد کنید و فاصله نمایشگر ابزار را با چشم‌ها 40 سانتی‌متر در نظر بگیرید.

از یک دست دیگر برای حمایت از دستی که گوشی به دست دارید، بهره ببرید.

نکته چهارم: از پایه / قاب مخصوص تبلت / گوشی هوشمند استفاده کنید و سعی کنید با قرار دادن دستگاه روی دسته کتاب یا مجله ، ارتفاع آن را تا سطح چشم یا کمی پایین تر بالا ببرید.

از شیوه‌های مختلف برای بالا آوردن گوشی / تبلت/ لپ تاپ استفاده کنید.

نکته پنجم: در وب‌گردی و تماشای تصویر با محتوای زیاد، به صورت افقی و زوم عمل کنید.

گوشی یا تبلت را افقی بگیرید تا تصاویر و محتوای مورد نظر بزرگ‌تر شود.

نکته ششم: سعی کنید از تکنیک Stop-Drop-Flop را به عنوان یک عادت برای مکث‌های کوچک در نظر بگیرید.

تکنیک Stop-Drop-Flop

نکته هفتم: در تایپ کردن‌های طولانی از یک کیبورد خارجی و ارگونومیک استفاده کنید.

استفاده از یک کیبورد خارجی و ارگونومیک در تایپ‌های طولانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *